dissabte, 15 de gener del 2011

TEMA 9 Política i legislació de l'educació.  Pacte social per a l'educació

ESCOLA: Institució com a establiment, no es l’edifici si nó la relació de mestres-alumnes.


QUALITAT: Concepte abstracte (cadascú té la seva idea respecte aquest tema, totes són vàlides).



TEMA 10 Centres educatius: direcció, avaluació i supervisió


LOE: Sistema escolar.

LEC: Sistema educatiu.

Sistema educatiu:
Carta de compromís educatiu
Educació lleure (ajuda i contribueix en l'educació)

Comencen a ser sistemes educatius molts models a través de la televisió.

Autonomia de centres

Responsiveness: Prendre decisió amb responsabilitat
Accountability: Rendiment de comptes.

Quatre àmbits d'autonomia:

  • Pedàgogic (LEC 97): impulsar l’autonomia pedagògica.
  • Organitzatiu (LEC 98): millorar l’organització del centre ( fer horaris diferents … ) Article 98
  • De gestió de recursos humans (LEC 99)
  • De materias (LEC 99)

Desenvolupa l'autonomia de centres el D102/2010, 

AVALUACIÓ EDUCATIVA: sistema de valoracions


  1. Hem de partir de l'avaluació de 'alumne. Interés, rendiment, nivell, creativitat.
  2. Avaluar grup classe. Exempe: Veig que hi ha quatre que encara no tenen el mateix interés.
  3. Ensenyament (que jo faig) i l'aprenentatge (dels alumnes)
  4. Organització: Desdoblament de grups, horaris...
  5. Equip professiona.

AVALUACIÓ DEL CENTRE


  • INTERNA: S'avaluen ells mateixos partint dels ítems anteriors.
  • EXTERNA TÉCNICA: inspectors, personal de fora, auditors...
  • SOCIAL: Els pares han de ser escoltats, encara que no sàpiguen que s'espera de l'aprenentatge.


Avaluació de sistemes

 mostres indicadors estandarditzades qüestionaris



Patró és el model. S’ha determinar un marc d’anàlisi que serà a nivell de Macroanàlisis (a nivell de centre) o si va classe per classe, serà microanàlisis. Primer s’han de veure els inputs, les entrades (els alumnes). El sistema educatiu funciona amb unes entrades i unes sortides.
En Avaluació: analitzar, no els resultats, sinó els processos. Observar el centre desde l'organització o a nivell legislatiu. Altres nivells: pedagògic i d’espai econòmic.

Té com a objectiu ajudar a les organitzacions (empresarials o d'altres tipus) a conèixer-se millor a si mateixes i, en conseqüència, a millorar el seu funcionament.
En els processos donem un valor d’un 50%. Recursos: cal tenir diners i aliances. Gent que ens ajuda.

Avaluació de sistema. Consell Superior d'Avaluació CAT

España
1970 Es va establir l'avaluació d'alumnes contínua
1984 Es va establir l'avaluació del grup-classe: inicial o diagnòstica, formativa i sumativa

Catalunya
1997 Es va establir l'avaluació de centre: interna, externa i de sistema
2001 es van establir proves de Cb10 i Cb14

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada